ATP-betaling

ATP 4. kvartal 2024 (indberettet 28. februar 2025)

Indberetning og betaling af ATP

ATP-bidraget for 2024 opkræves af Samlet Betaling, og du skal indberette og betale det samlede ATP-bidrag for alle virksomhedens medarbejdere. Indberetning af ATP-bidrag kan ske i eIndkomst. Kan virksomheden ikke benytte eIndkomst, kan der indberettes via virk/selvbetjening.

Opkrævninger af ATP-bidrag dannes på baggrund af din virksomheds indberetninger.

Vær opmærksom på de nye betalingsfrister for 2024, fordi ATP-bidraget opkræves af Samlet Betaling. I tabellen herunder fremgår fristerne for indberetning af ATP-bidrag i eIndkomst og betalingsfristerne for ATP-bidraget og de øvrige bidrag, der skal betales til Samlet Betaling. 

2024IndberetningsfristBetalingsfrist
1. kvartal10. april 20241. juli 2024
2. kvartal10. juli 20241. oktober 2024
3. kvartal10. oktober 20241. januar 2025
4. kvartal10. januar 20251. april 2025

Det er ikke muligt at betale ATP-bidrag via e-fakturering, da ATP Livslang Pension ikke er omfattet af reglerne om e-fakturering.

Mangler din virksomhed en opkrævning, skal du kontakte ATP Livslang Pension hurtigst muligt, da manglende opkrævning ikke fritager for rettidig indbetaling.

I ATP's selvbetjening kan du se tidligere indberetning af ATP-bidrag, samt opkrævninger af ATP-bidrag.
Se indberetninger og tidligere opkrævninger og betalinger af ATP-bidrag


Har du brug for hjælp til ATP og løn?

Har du brug for hjælp til løn, regnskab, ferieregler ATP mm., så har vi kompetente bogholdere og revisorer, der sidder klar til at hjælpe din virksomhed med alle reglerne.

Du er altid velkommen til at kontakte os.

Forrige
Forrige

A-skat og am-bidrag - indberetning til eIndkomst (SMV)

Næste
Næste

A-skat og am-bidrag